Re: Połaczenie kompów

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_magsoft.com.pl)
Data: Mon 12 Nov 2001 - 14:00:24 MET

Hi,

PA wrote:

> Napisz bardziej szczegółówo

Nie Ta Grupa -- powinieneś się pytać na grupie poświęconej sieciom
komputerowym, a nie sprzętowi klasy PC :) Albo przynajmniej na grupie
dotyczącej systemu operacyjnego którego używasz, bo całość sprowadza się
do zainstalowania w nim odpowiedniego oprogramowania.

> Tak, żebym mógł kopiować pliki między kompami

Na jednym zainstaluj wybrany serwer FTP, a na drugim używaj jakiegoś klienta.

> Dlaczego uważasz, że sie nie da.Jak komputer jest podłączony do
> internetu przez modem też ma nadane IP. Jak znam to IP to sprawa wygląda tak
> jak w pierwszym przypadku. Gorzej jest gdy ten co ma modem nie jest
> połączony z internetem wtedy trzeba jakoś wyjść z sieci internet na sieś
> TPSA, Myślę ze to jest możliwe. Przecież porty wychodzące z TPSA na sieć
> internet są dwukierunkowe.

Modem nie ma IP jeśli nie jest podłączony. Jedyne, co możesz zrobić,
to tak skonfigurować komputer z modemem, aby na dzwonek telefonu sam się
łączył z siecią i komunikował się z Twoim komputerem przysyłając swój
IP (bo IP jest za każdym razem inny). Ale IMHO wymagałoby to pisania
własnego programu odpowiedniego.

BTW sieć TPSA to JEST internet -- a właściwie jego wycinek. Nie wiem
dlaczego rozróżniasz te sieci.

| Radosław Sokół  |  mailto:rsokol_at_magsoft.com.pl          |
|                 |  http://www.magsoft.com.pl/~rsokol/    |
\................... ftp://sokol.gliwicki.necik.pl/ ......./