Re: Pomozcie cos sie dzieje z plyta Gl

Autor: Maciej Nowak (novaxim_at_poczta.onet.pl)
Data: Mon 12 Nov 2001 - 12:51:45 MET

Użytkownik midas <bartyzel_at_alf.ifj.edu.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9snu3c$q41$1_at_info.cyf-kr.edu.pl...
> Co to moze byc , miesiac temu wymienilem bateryjke na plycie bo nie
trzymala
> ustawien. Wszystko bylo dobrze przez okolo miesiac, wczoraj wlaczam komp a
> tu data ostatniego zamkniecia czyli czwartek, sprawdzalem dzisiaj rano i
> samo data wczorajsza. Co to moze byc, czy wali mi sie plyta czy bateria
byla
> stara ( choc kuplem w orginalnym opakowaniu). Pomozcie czekam na wszystkie
> madre sugestie
> Midas

Cześć!

Istotnie ciekawy problem. Ja bym zrobił tak:
- sprawdził czy bateria ma faktycznie 3,3V (nowe tak mają, a zauważyłem że
na ok. 3V może już nie trzymać daty)
- po drugie może jakiś program zmienia Ci datę? Sprawdź to używając
"czystej" dyskietki startowej - bądź pewny, że nie ma wirusów i odłącz
dyski! (możesz startować z CD z systemem)
- nie wiem jaką masz płytę (AT czy ATX) ale sprawdź czy to się tylko dzieje
jak wyłączasz komputer z prądu, czy zawsze (w AT wyłączenie komputera jest
jednoznaczne w odcięciem zasilania do płyty głównej, a ATX wyłącznik z tyłu
obudowy, lub wtyczka z prądu)
Reasumując, ważne aby ustalić czy to jest błąd programu czy sprzętu.
Ustalenie tego pozwoli na dalsze działania.

Maciej N.