ECS K7S5A czyli do 5 razu sztuka :->

Autor: Z.Maczynski_at_zetsa.torun.pl
Data: Fri 09 Nov 2001 - 07:37:58 MET

Witam !

jakies 2 mc temu dostałem do testów płytę główną ECS K7S5A. Płyta dotarła do
mnie w wersji 0 z kwadratowym biosem.
Z płyty byłem dośc zadowolony , mój Duronek 600 posszedł bez problemu na 800Mhz.

Kilka dni później płyte oddałem i spotkał mnie wielki pech. Mój ukochany
Microstar MSi K7pro2 uległ uszkodzeniu. Płyte odesłałem do serwisu. Niestety
czas mijał a płyta zbytnio nie wracała. Niestety musiałęm kupic następną płytę
głowną aby móć pracowac na komputerze. Wybrałem spowrotem płytę ECS K7S5A.
Aha zapomniałem dodać że po ponad miesiącu wróciła do mnie nowiutka płyta MSI
K7Pro2 :-)

Dobra pisze dalej :-)

A więc kupiłem tego Ecsa w wersji 3 (prostokatny bios) i próbuje podkręcić
mojego Durona na 800Mhz. I pierwszy zawód komputer podziałał w 3dmarku z 5
sekund i zwis. Zaczęłem kombinowac co się stało. Sparwdzięłm chłodzenie ,
pamieci , ustawienia , zainstalowałem inne stery i itd..
Niestety nic to nie pomagało , system na ustawinaiu 133/133 był bardzo nie
stabilny. Na ustawiniach 100/100 działał ok.

Wkurzyłem sie i poszedłem do kumpla i wyminiłem płytę na nastepną tym raze w
wersji 2. Niestety problemy były dokłądnie takie same a nawet gorsze. System
nie działał takż estabilnie na 100/133.

Znó się wkurzyłem i wyminiłem na nastepną tym razem z Lanem. I znów to samo :-)
Tym razem wymniniłęm jeszcze grafikę na MAtroxa G450 , pamiec ram na całkowice
inną , powyjmowałem muzyke i sieciówke i dalej to samo.
Stwierdziłem że może Duron jest walnięty.

Jednak nie bo sprawdziełm na moim Microstarze , bez problemu poszedł na
950Mhz ..

Wczoraj wypozyczyłem do testów AMD XP 1500 , odalam kompa ustawiam magistralę
na 133 no i znów to samo ... Kilka sekund w 3dmarku i totalny zwis ...

No i znów poszełem do kumpla i przewaliłem im cały magazyn :-)
Udało mi sie znaleść jedną płytę z rev.0 i tą zamontowałem w swoim kompie.

No i co ?

Odpalam kompa ustawima magistralę na 133 i 3dmark działa . odaplam 2dmarka
2001 - działa , evolva i działa ...

System zaczął bezproblemowo działać ...

Czyli niestety to nie wina podzespołow tylko płyt gownych jakie miałem ...
Widac że ECS ma fatalną komntrole jakości i nie potrafi zachowac jakości w
produkowanych płytach.

Najśmieszniejsze jest to że mam obecnie (od 1 dnia) płyte w najstarszej
podwersji (taką jaką miałem w testach) i na niej wszystko smiga tak jak powinno.

Jaki z tego morał ?

jest to bardzo dziwne że wszyscy którzy testowali ECSa mieli własnie wersję 0
któa jest bardzo udana . Pozostałe serie i podwersje u mnie działąły bardzo
problematycznie i niestabilnie.

Widac że ECS ma fatalną kontrole jakosci i potrafi z bardzo udanego produktu
zrobić bardzo nieudany produkt.

Wię cjeśli macie trochę wiecej kasy to polecam jednak kupić coś bardziej znanej
marku np. Asus , MSI , Soltek ...

Aha.
odrazu mówię - mam zasialcz 300W , karta SBlive 5.1 , sieciówka Realtek
10/100 , hdd 40 Samsung u5 i DVD LG no i Geforce1DDR Creative.

Pozdrawiam
/// Kaszpir ///