korekta pytania UDMA 100 i 66

Autor: mikuch (m_i_k_u_c_h_at_poczta.onet.pl)
Data: Thu 08 Nov 2001 - 18:07:10 MET

Użytkownik "mikuch" <m_i_k_u_c_h_at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> Cze
> mam kilka "głupich" pytań o kompatybilność (bo ja się już w tym troszkę
> pogubiłem, każdy mi gada coś innego):
> 1. w którym ze standardów (UDMA 66 czy 100) dyski, taśmy i kontrolery mają
> jeden pin mniej niż (UDMA 66 czy 100:-)
> 2. czy można podłączyć np.
> - dysk 66 z kontrolerem 100,
> - dysk 100 z kontrolerem 66,
> i jakie taśmy muszą być do tego wykorzystane
> Z góry dzięki za wszelką pomoc (na liście, mejle, linki do
polskojęzycznych
> stron)
> MIKUCH

Może spytam bardziej konkretnie: mam w domu dwa rodzaje taśm do dysków
twardych, w jednej taśmie we wtyczce wszystkie "dziurki" ;-) są odsłonięte a
w drugiej jedna jest zasłonięta czym te taśmy różnią się od siebie (do
jakich standardów należą)
w kilku cennikach widziałem wyszczególnione taśmy UDMA66 i 100 w RÓŻNYCH
cenach więc chyba czymś się różnią :-)
w różnych cenach są też kieszenie do dysków 66 i 100 (chyba że to tylko
jakiś chwyt marketingowca :-)
Dzięki za wcześniejsze odpowiedzi i błagam o więcej :-)
MIKUCH