Re: i815 vs. Via 133 (bez pojny proszę ;-))

Autor: GLide (glide_at_kreacja.pl)
Data: Wed 07 Nov 2001 - 02:05:16 MET

On Tue, 6 Nov 2001 10:23:31 +0000 (UTC), Slawomir Marczynski
<slawek_at_s1.tuniv.szczecin.pl> wrote:

>Primo - nie jestem twoim kolega.
Mam nadzieje, ze nie obrazilem.....

>Secundo - mialem komputer z chipsetem VIA i z chipsetem i815,
>stad moje opinie ze VIA to zlom, i815 w miare poprawny chipset.
Mam komputer na Via maialem na BX, zkladalem juz na I815 i:
Jesli kupisz badziewna plyte to czy ma Via czy superstabilny i
kompatybulny BX to i tak mozesz miec problemy. Zauwaz jak wielu userow
wiesz psy bo via to tamto a nie zastanowia sie czasem ze u kogos
innego opdobna konfiguracja tylko na lepszej plycie nie robi
problemow. Kipska plyta na BXie tez potrafi zachowywac sie dziwnie.

>Tertio - nie obchodzi mnie, czy jestes VIA-szowinista, czy tez
>moze masz 1000 plyt z chipsetami VIA do opchniecia naiwnym, czy
>tez zwyczajnie lubisz pisac nie na temat.
Alez skadze znowu. bardzo mile wspominam wszystkie te BH6, BE6 ktore
mialem, wszystkie te Asusy na BXie, ktore zlozylem, i te Compaqi na
BXach i 815 w firmie (ca 90szt). Rownie dobrze mysle o moim Asusie na
KT133A, o Abicie KG7 ktorego mialem ostatnio w lapkach (chociaz to juz
w polowie plyta na AMD). nie rozumem wiec twojego posadzenia o
szowinizm.

>Quarto - podalem zrodla (www.viahardware.com) - polemizujac ad
>personam jak dotad nie udowodniles, ze podane tam informacje sa
>nieprawdziwe.
Bo widzisz ja na ogol nie mam problemow z plytami glownymi :-) (moze
tylko jakies drobne) i na ta stronke nie zagadam ;-) (przepraszam -
byly kiedys jakies problemy z kontrolerem IDE ale nowy bios to
zalatwil i po problemie).
To fakt, ze plyta na VIA jest w konfiguracji troche trudniejsza
(trzeba przeciez te sterowniki zaistalowac - kto by pomyslal), ale
wyobraz sobie jaki badziew to ten BX. Kupielm sobie kiedys nawa grafe
Hercules Prophet2 MX i wkladam ja do kompa (plyta cooltowa BH6 1.1) i
dzieja sie cyrki. Dosc powedziec, ze zainstalowanie karty jest
niemozliwe - tylko 640x480x16col - zupelnie jak to potrafi byc na VIA!
Caly dzien kombinowalem az wreszcie cos mi zaiskrzylo w glowie i mysle
sobie, ze cos sie gryzie ze soba (rzecz na BXie niepodobna) wczesniej
wyciagnalem Matroxa mistyque i Livea a nie pomyslalem o modemie.
Wyciagam Zooma i wszystko OK. Sparwdzam u kumpla na Abicie KT7R i
dziala obie karty razem dzialaja. I co ja mam sobie pomyslec. Na via
dziala na BXie nie. Caly moj siwiat runal......
;-)
Od tego czasu stalem sie Viaszowinista....... ;-) ROTFL

POzdrawiam
GLide