Bios nie chce wykryc dwoch dyskow jednoczesnie!!!!

Autor: EleVator (seca_at_hoga.pl)
Data: Sun 04 Nov 2001 - 13:18:55 MET

Witam,

Mam dwa dyski:

Samsung 30GB i Seagate 2,5GB oraz płytę główną
ECS K7VZA-A KT133A (266).

Problem leży w tym że nie mogę tych dwóch dysków podłączyć
jednocześnie do kompa. Gdy tak robię pojawia się napis
informujący o wykrywaniu urządzeń, lecz po ok. 5 minutach
zostaje znaleziony tylko CD-ROM i nic więcej. Co dziwne, jeśli
podłącze tylko jeden dysk to wszystko chodzi bardzo dobrze.
Probowałem podłączać dyski pod różne taśmy (także pod
cd-rom). Na tym dysku Samsunga, mam tylko 3 możliwe ustawienia
zworek:
- Master only (1 drive)
- Slave
- Cable Select

Na dysku Seageta mam:
- Spare Jumper
- ATA Master Only
- ATA Slave
- ATA Master with Slave
- Cable Select
- Alternate Capacity
- Remote LED Connection

Najważniejsze jest zeby Samsung był ustawiony jako główny
dysk (Master), a Seagate jako Slave.

Może trzeba coś w biosie zmienić, jakieś ustawienie? Mam bios z 31.05.01.

Co zrobić żeby bios wykrywał dwa dyski jednocześnie?

Pozdr.
EleVator