DIMM133 a 100 - problem

Autor: Fred (polkiu_at_poczta.fm)
Data: Tue 06 Nov 2001 - 12:18:33 MET

Czesc!

Mainboard ECS K7VZA/KT133 686B
Bios v3.3b (09/20/2001)
Procesor AMD Duron 800 (8x100)
Karta Graficzna Diamond Viper v550 (stery 6.31)
Twardy Dysk Seagate 6,4GB ST36421A
Pamiec 256 SDRAM 133
Czytnik DVD-ROM - LG 4x / 32x DRD-841B
  CD-ROM - LG 52 x CRD-8522B
Karta Dzwiekowa Aztech 338-A3D 1.0 (PCI)
Karta Telewizyjna AverMedia TVPhone 98 Mono
System MS Windows 98 (v.4.10.1998)
CPU External Bus Frequency - bios - 100 Mhz

Sprawa jest krotka.
Otoz niedawno zmienilem 128 MB 100 na 256 133. No i nie wiem czy jest
jakikolwiek pozytek z tych '133' na koncu. W Sisoft Sandrze pisze jak byk
'Memory Bus Speed - 100MHz'.
No i nie wiem jak zmienic ta czestotliwosc. Zmiana w BIOSie pozycji DRAM
Clock z PC100 na PC133 powodujeto, ze system nawet nie zdola sie zaladowac a
wyystepuja dziwne zwisy (Albo blad ochrony windows albo reset, albo nawet
stan uspienia z ktorego trudno wyjsc - musze go calkowicie odlaczac ood
electricity.
Czyzby jakis kompnent nie wytrzymywal tej zwiekszonej czestotliwosci
(slyszalem ze wzrost tej wartosci powoduje wzrost czestotliwosci w calym
systemie).
Jest z tego jakies wyjscie?
Pomozcie!

Aha i jeszcze druga sprawa>
W biosie jest jeszcze jedna pozycja
AGP 4x MODE - jednak moge wybierac 1x albo 2x, dlaczego nie da sie wybrac x4
skoro "the mainboard delivers high-level performance with a 4xAGP slot"?