Re: Zasilacz z termistorem

Autor: Zhan (nospam_arturm_at_polnet.cc)
Data: Mon 05 Nov 2001 - 21:09:35 MET

> W jednym z odległych wątków dot. cichego kompa padło hasło o zasilaczu z
> termistorem:

> z czego rozumiem że nie posada on wentylatora. Co to takiego ? Gdzie to
> można kupić ?

posiada wiatrak...
Termistor to taki element, ktory zmienia swoj opor w zaleznosci od
temperatury w jakiej sie znajduje. Zasilacz z termistorem to taki zasilacz w
ktorym wykorzystano ten element do regulacji obrotow zasilacza. Jak jest
goraco to wiatrak chodzi szybko, jak juz troche schlodzi wnetrze zasilacza
to obroty spadaja redukujac tym samym poziom halasu. Biorac pod uwage fakt,
ze ziekszosc wiatrakow chodzi z zapasem mocy zazwyczaj zastosowanie
termistora powoduje obnizenie obrotow

pozdrawiam
Artur