Re: Rozbudowa

Autor: Zbyszek (zetzzet_at_poczta.onet.pl)
Data: Sun 04 Nov 2001 - 23:27:30 MET

"iks" <oopsik_at_polbox.com> wrote in message news:9s4chm$d7l$1_at_news.tpi.pl...
> Witam,
> Zaszokowaly mnie dzisiejsze ceny pamieci 100Mhz na gieldzie:
> za 128MB - 180 zł, 133MHz - dokladnie o polowe tansze.
> Zaczynam wiec myslec o malym przyspieszeniu.
> Plyta: PCPartners 440BX (97rok), slot1, FSB mozna niby przestawic na 133,
> mnoznik do 8. W tej chwili siedzi na niej PIII450/100.
jesli bios obsluguje coppermine'y (a jesli nie, to powinien byc upgrade) to
p3 na 100mhz szynie sa na pewno do co najmniej 1ghz, zarowno slot1 jak i
fcpga, tylko nie wiem jak z oplacalnoscia, pamieci powinno lykac 256 w
jednej kosci (bezpieczniej bedzie kupic dwustronne),
jesli chodzi o szyne, to przy 133mhz masz podkrecone agp i pci, wiec mozesz
miec problemy

tak wiec na pewno ze 2 * 256 mb ram (zalezy jak duze bazy) = 180 zl
i procek zaleznie od kasy.. przy bazach chyba cache ma znaczenie, wiec w
celery lepiej sie nie bawic..
tu w cenach sie nie orientuje, bo wszystkie starsze p3 poznikaly z cennikow
;)))

> Pytanie: jaki procek mozna wstawic do tego ustrojstwa ? Wiem, ze sa
jakies
> przejsciowki z slot1 na fcpga, ale wolalbym poradzic sie ludzi 'po
> przejsciach'.
sa przejsciowki, i chyba nawet taniej bedzie kupic probek fcpga +
przejsciowka, bo p3 slot1 raczej sa drogie...

> Gry w zasadzie mnie nie kreca, kompa wykorzystuje glownie do pracy z
> bazami danych, wiec interesuje mnie wiecej pamieci i ew. szybszy procek.
glownie pamiec