Re: Jak spowolnic wiatrak

Autor: zalkap (zalkap_at_wp.pl)
Data: Thu 29 Nov 2001 - 02:29:59 MET

K. Wasielewski wrote:

> Witam
>
> Mam pytanie czy da sie spowolnic jakosc
> wentylator na procu i plycie glownej,
> tak zeby nie halasowal? Nie overclockuje
> takze nie musze miec pelnych obrotow (Athlon 1.6XP)
> Czy zalatwie to programowo czy jakimis diodami?
>
> best regards
> Krzysztof Wasielewski

Silnik wentylatora na radiatorze odprowadzajacym cieplo z procesora jest
zasilany napieciem symetrycznym +12V i -12V (czerwony i czrny kabelek,
kabelek zolty sluzy do kontroli obrotow). Wystarcz w jeden z przewodow
zasilajacych wlutowac rezystor 50 - 100 ohm (wartosc rezysrancji sprawdz
empirycznie), moze tez byc kombinacja kilku rezystorow rownoleglych w tym
przypadku moc pojedynczego rezystora moze byc mala. W przypadku
pojedynczego rezystora musi to byc 2W. Ja do rezystorow dodalem dla
bezpieczenstwa jeszcze kondensator elektrolityczny szeregowo i dziala
super.

Marcin
zalkap_at_wp.pl