Re: Dosowy CD burner

Autor: Radio Erewan (radek_at_broffsee.com)
Data: Thu 29 Nov 2001 - 00:57:49 MET

"PeJot" <kpejot_at_skrzynka.pl> wrote in message
> Zapytaj na grupie win9x o jakiś soft do emulacji ramdysku.
> Oryginalny ramdrive chyba nie obsługuje więcej niż 16MB.
> Sam chętnie bym się dowiedział skąd taki soft ściągnąć.

Niestety nie jest tak dobrze... Wyobraź sobie padnięty dysk w NTFSie,
wszystkie inne dyski w domu w NTFSie, staruszki albo rozdane, albo zupełna
padlina... Brak szybkiej możliwości stworzenia sensownej partycji FAT (bo
nie ma na czym). Dodatkowo instalować W9x by odzyskać dane... apage W9x :-),
linuxa to bym jeszcze przecierpiał.

Tiramisu znalazło pliki, ale jakoś je trzeba zapisać na nośnik. Przecież nie
będę powiedzmy 300-500 mega danych, które są bardzo ważne przenosić na
dyskietkach...

Próbowałem z ramdiskiem dosowym - idea prosta - pliki z Tira na ramdisk 600
MB, na drugim 600 MB obraz - wypalanko i po kłopocie... niestety nie ma tak
pięknie :-(.

Ramdiskiem daje się tylko po 32 mega na jeden dysk i nie da się przekroczyć
64 mega globalnie - maks 2x32 mega... więc moje 1,5 giga RAMu stało się
bezużyteczne :-(
Musiałem "znerować" jednego 8GB, założyć FATa, no i już dalej było z górki.
Odzyskałem wszystko co było potrzebne. Uff.

Tak przy okazji sprawdziłem te aplikacyjki GoldenHawka... fajnie że z 2
dyskietek można zrobić pełnego CD burnera :-).

Pozdrawiam
Radek