Re: Jaki procesor do plyty Asus A7v?

Autor: Tomasz Kasprzak (ktomek_at_kki.net.pl)
Data: Wed 28 Nov 2001 - 23:23:47 MET

"Krzysztof K. Maj" <kmaj_at_krak.eu.org> wrote in message
> Mam płytę Asus A7V (KT133), obecnie z Duronem 650. Korzystając ze spadku
cen
> chciałbym wymienić procesor na możliwie najszybszy jaki da się
zainstalować
> do tej płyty. (1,2 GHz?)
> Sprzedawcy twierdzą, że musi być specjalny Athlon na 100 MHz (FSB?),
> aktualnie sprzedawane na 266 MHz nie pójdą z pełną prędkością.
> Czy tak jest faktycznie? Czy Athlony robione na 266 MHz rzeczywiście nie
> mają możliwości pracy z FSB 100 MHz i odpowiednio wyższymi mnożnikami,
tak,
> [...]

Ja mam na takiej plycie Athona 1,2 puszczonego na 13x100.
To jest wersja 200MHz ale co ciekawe mial fabrycznie polaczone mostki L1
wiec mozna zmieniac mnoznik.
Jezeli znajdziesz procka na szynie 266 ale z polaczonymi mostkami to biez
spokojnie. Jezeli nie ma polaczonych to zwykle bez problemu dziala laczenie
olowkiem.
Z moich doswiadczen wynika ze lepiej mnoznik i szyne ustawiac dipami na
plycie
a nie w BIOS'ie.

Tomek