Re: ECP i EPP czy da sie w IBM ThinkPad.

Autor: Henry\(k\) (henrico_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 28 Nov 2001 - 07:28:57 MET

Użytkownik "Atom" <atom_at_space.pl> napisał w wiadomości
> Mam pytanie czy w tym noteboku da sie
> ustawiac tryb portu lpt jako ecp lub epp
> w easy setupie nie ma takich opcji
> slyszalem ze mozna to zrobic specjalnym
> programam z poziomu dos-a.
> Prosze o pomoc.

Niestety nie wiem, ale IBM ThinkPad jest najbardziej porąbanym laptopem
jakiego widziałem. Zainstalowałem NT4 i aby uruchomić porty szeregowe i
dźwięk należało uruchomić ich program ThinkPad Utility. Dodatkowo mimo tego
pewien program dosowy który korzysta z portu COM i chodzi na wszystkich
innych laptopach (tj. około 10 różnych modeli różnych firm) w tym modelu nie
widzi portów. Czyżby były emulowane programowo???
Jest napęd DVD ale zanim rozpozna płytę to w kompie obok cztery razy zmienię
płytę i sprawdzę zawartość. Jeżeli będę coś instalował z płyty (np u mnie
stery do karty sieciowej) i program poprosi o włożenie płyty z windą (bo
akurat coś tam potrzebuje) to amba. Guzik wywiniesz na drugą stronę a płyty
nie pozwoli zmienić. Dopiero po twardym resecie a i tu trzeba trochę
poczekać.
Transfer dysku jest tak wolny, że chyba kompakt czyta szybciej. Ciągnąć coś
kartą sieciową na innych kompach idzie to dwa razy szybciej.
Grafika jakaś 8 Megowa ATI ale o instalowaniu czegoś bardziej korzystającego
z 3D zapomnij (np. Settlers 3).
Dzwięk: Win98 bez zastrzeżeń ale w NT to równomiernie pryka jak expres
Warszawa-Wrocław po torach.
Modem wewnętrzny: działa jak chce, z regóły nie (ma problemy z sterownikiem
DSP)

Ogólnie kicha nieziemska. A kosztowała 15 tyś.

Pozdro
Henry(k)