Re: router

Autor: ali (alibali_at_poczta.onet.pl)
Data: Mon 26 Nov 2001 - 21:11:53 MET

Jacek wrote:

> Czy wiecie moze jak skonfigurować windowsa 98SE w celu udostepnienia
> internetu w sieci ?
> Może ktoś zna stronę z programami do routowania IP ? pod win 98
> Dzieki
w oprogramowaniu w98 w dodatkach istnieje udostepnianie polaczenia
internetowego
trzeba ustawic siec ( i tu mam pytanie czy moze byc na skretce w
topologi gwiazdy) w ktorej poszczegolne komputery widza sie przez karty
sieciowe w ramach protokolow ipx/spx(wlaczyc netbiosa) dlc32 tcp/ip(nie
wlaczamy dhcp i nie podajemy ip ustawiamy tylko ta sama grupe robocza i
rozne osobno dla kazdego komputera swoiste nazwy(zakladka identyfikacja
pod kontrolka siec w ustawieniach))
wszelkie bledy w konfiguracji kasowac przez kasowanie karty i protokolow
do golego i ponowne dodanie na nowo po restarcie
wlaczyc udostepnianie plikow i udostepnic z menu podrecznego jakis
katalog
sprawdzic na komputerach czy widza udostepniane katalogi
teraz jeden z komputerow wybieramy na komputer dostepowy i w tym
komputerze ustawiamy wylaczone dhcp i ustawiamy jakis numer IP np
20.0.0.1
i maske 255.255.255.0 pozwoli to na przydzielanie kolejnych numerow
20.0.0.2 itd znalezionym w sieci komputerom z ustawionym wlaczonym dhcp
komputer dostepowy wyposarzamy w modem lub karte sieciowa w zaleznosci
przez co uzyskujemy polaczenie z internetem konfigurujemy tak aby
dzialalo
i wgrywamy z kontrolki dodaj nowe programy dotatek udostepnianie
polaczenia internetowego z cdr z w98
popstepujemy wg instrukcji kreatora ktory konfiguruje ta czesc ktora
dostarcza swiat i te czesc ktora dostsarcza siec lokalna do komputera
dostepowego
zmieni to menu w opcjach konfiguracji przegladarkiIE- zakladka
polaczenia,
pojawi sie przycisk sharing a przy wybraniu opcji pokazywania kontrolki
sharingu bedziuemy mogli przy menu start w zasobniku mieli kontrolke
udostepniania internetu
jest jeszcze nieazlezny program wingate
oraz najczesciej minidystrybucje linuxa np freeSCO skonfigurowane
miedzy innymi pod sdi przy pomocy setupa lecz trzeba troche wiedzy o
linuksie aby to konserwowac i uruchomic
konfguracja jest na trzy komputery plus komputer z freesco jako router
ali