Re: Czy to jest OK?

Autor: ..::TP::.. (gero_at_box43.pl)
Data: Mon 26 Nov 2001 - 13:14:50 MET

> Proszę o opinię w następującej sprawie: pewna firma podjęła się wykonania
> małej placówce szkolnej sieci: 20 sztuk komputerów - 15 w pracowni,
> pozostałe w bibliotece, sekretariacie, u księgowej, u dyrektora i u
> kierownika administracyjnego. W zamówieniu była mowa o położeniu
> okablowania, dodaniu tam gdzie trzeba kart sieciowych, uruchomieniu i
> skonfigurowaniu sieci. Wszędzie okablowanie UTP w listwach i gniazdka RJ.
> Po za płaceniu pierwszej faktury firma przysłała następną, w której
> zażyczyła sobie forsy za "kable krosowe" - po 30 zł za sztukę. Pod tym
> [...]

Jesli umowa dotyczy wykonania sieci i zaplacono juz za wykonanie sieci to
prosze
poprosic firme aby pokazala jak ta siec chodzi bez tzw. kabli krosowych.
Oczywiscie
nie pokaza bo niby jak komputer ma dzialac jak defakto jest niepodpiety do
sieci ?
Wiec siec jest jeszcze nie ukonczona - czyli kabelki powinny byc juz
wliczone
w koszt sieci. Druga sprawa - moze w umowie jest zaznaczone ze bez tych
kabelkow.
Jeszcze jedna sprawa - cena tych kabelko 30zl za sztuke to troche przesada
bo mnie
chychodzi z tej ceny ze odleglosc komputerow od gniazdek wynosi ze
20metrow - to po co
tak daleko robic gniazdka - zwykle nie przekracza pewnie 2 metrow a koszt
kabelka
2 metrowego UTP kat. 5 to jakies 3zl za kabel plus 80gr za wtyczke plus
jakies 50gr za
oslonke czyli 3+2*0,8+2*0,5=5,6zl no moga do tego doliczyc robocizne ale
24,4zl za
robocizne to przegiecie juz nawet nie mocne. I tu bym szukal ewidentnego
naciagania.
Acha jeszcze jedna sprawa kabel krossowy z tego co wiem to taki z przeplotem
sluzacy
do podlaczenia dwoch kompow bez jakiegokolwiek huba czy switcha. Wiec jesli
panowie
z firmy uzywaja takiego okreslenia to moze oni nie bardz wiedza o czym
mowia.
Acha koszt zrobienia krossowego kabelka jest identyczny jak kabelka
patchcordowego czyli
takiego jaki sie stosuje aby podpiac komputery do switcha, huba czy czegos
podobnego :))

Pozdrawiam TP

ps. nie dajcie sie tam wmanipulowac w 30zl za kabelek bo to przesada