Re: Z VHS na komputer za pomoca karty TV ?

Autor: amulet (amulet_at_interia.pl)
Data: Mon 26 Nov 2001 - 11:17:35 MET

Użytkownik "Łukasz 'ptashek' Szmit" <ptashek_at_scg.gliwice.pl> napisał w
wiadomości news:3C021556.1080001_at_scg.gliwice.pl...
amulet wrote:

> Mam pytanie jakim programem wyedytowac i powycinac niepotrzebny poczatek i
> koniec tak aby pozbyc sie niepotrzebnych zeczy,

Adobe Premiere 5 lub 6 - jest OK ale drogi sakramencko.

> jak ustawic karte TV tak aby
> lapala jak najwieksza ilosc klatek

Zgrywasz z PAL czy NTSC?
Jeśli z PAL: 25fps
Jeśli z NTFS: 29.97fps

> przy 30 obraz jest poszarpany i zwalnia.
> Komputer to DURON 900 a grafika to Geef. 2MX
> pamiec 128.

Na PIII 733MHz z 384MB RAM i RivaTNT2 M64 32MB wycisnąłem z PixelView PlayTV
Pro maksymalnie 29fps przy rozdzielczości 320x240x24bit... no ale w tym
samym czasie strumień był kompresowany do DivX4.11/MPEG-L3.

Ja do zgrywania używam iuVCR (www.iulab.ru) - odjazdowy software :-)
Niestety nie umożliwia obróbki.

Zalezy mi na jak najlepszej rozdzielczosci moze byc 20 klatek na sekunde ale
rozdzielczosc wyzsza ok 700 iles na iles ;)
Zeby obraz byl bez straty widoczny na calym ekranie, jest mi potrzebny
program jakis darmowy lub sharwerowy chce tylko powycinac poczatek i koniec
bez zdnych bajerow.
Co do systemu nagrywania to nie wiem... z magnetowidu to chyba w PAL'u nie
ma innej mozliwosci.