Re: Co wybrac?

Autor: Przemek (cornhole_at_darmo.alter.pl)
Data: Sun 04 Nov 2001 - 10:49:35 MET

Użytkownik "|Pio|" <piowa_at_kompas.net.pl> napisał w wiadomości

> a o ile sie nie myle - bo mi sie nie chce szukac manuala ani robic
restarta
> kompa -
> to on chyba ma mnoznik cos kolo 8miu
> przy FSB 100 MHZ....
raczej się mylisz (sam mam w prawdzie BH6 1.1) a jeśli nie, to po wgraniu
nowego firmware na pewno się to zmieni. Swoją drogą mnożnik ma tu niewielkie
znaczenie, bo celeron i tak wymusza swój. Częstotliwości pow. 100MHz na
pewno płyta obsłuży.
Ja na BH6 1.1 mam max. mnożnik chyba 12.5 a FSB=155MHz.

> albo po prostu sie mysle... - w sumie nigdy tego nie zglebialem... - nie
> bylo po co
> raz podkrecilem sobie V2 jeszcze i poooszlo... wiec juz nie ryzykowalem..
> ale moze teraz zaryzykuje...
IMHO procesora zbyt szybko nie spalisz jeśli masz na nim odpowiedni radiator
a napięcia zbyt nie podniesiesz - prędzej zacznie się komp wieszać. Swoją
drogą C466 z reguły niezbyt dobrze się kręciły.

> a moze P3..
> skoro plyty nie wymienie to mi na P3 starczyc moze...
> wiec co Cel 1GHz czy P3 600 MHz?
To już zależy od Ciebie i tego do czego używasz komputera - mi by było
szkoda wydawać pieniądze na P3. Kupiłem C800 i chodzi stabilnie na 8x144MHz
nawet na jakichś badziewnych pamięciach pc133, a dałem za niego 235zł (plus
dobry cooler za 47zł), tak więc stosunek wydajności do ceny jest niezwykle
korzystny. Szczególnie, że od prawie 2,5 roku mam tą samą płytę :)