Re: Czy to prawda ...

Autor: Sacul (sacul_at_hoga.pl)
Data: Sat 03 Nov 2001 - 12:12:09 MET

> masz racje ale....
> na przyklad niektore starsze odtwarzacze cd (stacjonarne) nie sa w
> stanie odczytac takiej plytki
> nagrywanie z wolniejsza szybkoscia daje wiecej czasu dla lasera na
> wypalenie a co za tym idzie zwieksza sie jakosc wypalonych "otworow"
> starsze odtwarzacze dostosowane byly do troche innych specyfikacji
> i dlatego uzycie wolniejszej predkosci umozliwia nagranie plyt ktore
> beda mogly byc odtwarzane

A ja slyszalem, ze z tym spowalnianiem nie nalezy przesadzac, bo:
nowe nagrywarki maja dosco mocne lasery (tak aby nadazyly wypalanie z
predkoscia x16) wiec zbytnie spowolnienie powoduje, ze laser wypala za mocno
tzn. sasiednie sciezki ulegaja znieksztalceniu. Osobiscie na starej
nagrywarce nagrywajac x2 plytka nie dala sie odczytac w samochodowym CD, a
po nagraniu z predkoscia x6 bylo o wiele lepiej.
Bodajze w "Chip"-ie kiedys testowali nagrywarki i okazalo sie ze zadna z
nowych nagrywarek nie potrafila nagrac poprawnie plytki z predkoscia x1.

--
Pozdro,