Re: O co chodzi z kontrolerem RAID?

Autor: MikeXex (MikeXex_at_wp.pl)
Data: Fri 02 Nov 2001 - 12:36:43 MET

Użytkownik "PITT" <pittbul_at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> Podobno przy podlaczeniu dwoch dyskow o pojemnosci 20GB, system bedzie
> widzial jeden o poj. 20GB. Dlatego nie wiem czy kupowac plyte z RAIDem,
czy
> nie.
> Czy ktos moze to wyjasnic?

Jesli rajd zanjduje sie na plycie to nie znaczy ze trzeba go uzywac, a jesli
chcemy
to sa przynajmniej 4 rodzaje rajda. Najczesciej montowane do plyt to raid 0
i 1

raid 0 - laczy dwa dyski o tej samej pojemnosci lecz pokazuje tylko jeden
            a na drugim zapisuje dokladne odbice pierwszego - kopia w razie
awaii

raid 1 - o ile dobrze pamietam laczy pojemnosc dyskow i pokazuje jako jeden
            o wspulnej pojemnosci

--
pozdrawiam
MikeXex