Re: KOMP 486 i co z nim DZIS ???

Autor: Krzysztof Pawleta (pawletak_at_poczta.onet.pl)
Data: Sun 21 Oct 2001 - 03:06:31 MET DST

marco wrote:

> I tak BTW male pytanie bo sam zwatpilem - czy 486 obsluguje instrukcje
> hlt bo probowalem sie dokopac do jakiejs dokumentacji i jestem tylko
> pewien od pentium w gore, a 486 nie jest obslugiwane przez zadnego
> znanego mi soft-coolera

To może zacznij szukanie od dokumentacji procków 8-bitowych:
8080, Z80 lub MC6800, ale nie 6502 ;-(
(może z rodzin 80x lub Z8x starsze też posiadają HLT ~;-)

P.S. Problem z <=486 może polegać w tym, że po HLT procesor reaguje tylko
na przerwania, a to (o ile się nie mylę) wymaga "RealMode" oraz ingerencji
w BIOS, a na starszych prockach trudno się wraca do tego trybu, a BIOSa
nie da się "Shadow'ować" (w celu przerobienia)...

|		 'Krzys' Pawleta		|
|	  mailto:pawletak_at_poczta.onet.pl 	|
|_______ICQ# 1582962___________GG: 259602_______|