Re: Czym sie rozni....

Autor: Artur Gawryszczak (gawrysz_at_camk.edu.pl)
Data: Sun 21 Oct 2001 - 16:10:35 MET DST

Grzech wrote:

> podobnie jak są nierozerwalenie związane z systemem operacyjnym, są
> również nierozerwalnie związane ze sprzętem, którego działanie
> umożliwiają. nie popadajmy
> w przesadę, bo zakres zainteresowań grupy skończy się na ekranie POSTu

Ty też przesadzasz. Jak się odrzuci posty czysto Windziane (czysto
Linuksianych jest tu jakby mniej :-) ), to wraz zostaje ich dość dużo.
Zbyt ruchliwa i zamiecona grupa jest mniej użyteczna, nawet jeśli
podstawową akcją czytającego jest markowanie "ignoted thread"

Dopóki nie ma wspólnych sterowników pod różne OS-y, dopóty najwłaściwszym
miejscem do zadawania pytań na ich temat są grupy stowarzyszone z tymi
OS-ami.
Komp, który przeszedł POST nadal może się zachowywać w sposób "ciekawy",
co więcej jego (ewentualnie) błędne działanie może się różnie objawiać
pod różnymi OS-ami (mi kiedyś np. niedokładnie włożona karta AGP pod W98
startowała tylko jako VGA, a pod X-ami 3.3.x niczego podejrzanego nie
zauważyłem) i w takim wypadku warto zadecydować gdzie rzucić pytanie.

--
Pozdrówka,
        Artur Gawryszczak