Asus A7V133 - Ciekawostka zwiazana z Promise

Autor: Krzysztof Oledzki (ole_at_WytnijTo.hoth.jmg.com.pl)
Data: Sat 20 Oct 2001 - 12:45:56 MET DST

Witam,

Jak wiecie Asus A7V133 zawiera sterownik Promise ktory moze dzialac
albo jako ATA100 albo jako RAID. To, w jakim trybie bedzie on pracowac
wybiera sie za pomoca zworek JP13 i JP14. Tak naprawde to za pomoca
tych zworek wybieramy jeden z biosow Promise, ktory bedzie zaladowany
w czasie startu, Biosy te sa dolaczone do biosu Asusa. Jak sie jednak
okazalo, a przynajmniej tak jest w najnowszym biosie 1007, biosow promise jest 3:

ATA100 (Wystepuje jako Oem1):
JP13:-**
JP14:-**

Lite (Wystepuje jako Oem3)
JP13:-**
JP14:**-

I uwaga!!!!
Fast (Wystepuje jako Oem2).

Tak na prawde to nie wiem czym sie Lite rozni od Fast poza tym ze
Fast jest wiekszy :) No i najwazniejsze: zeby w czasie startu zostal
zaladowany "Fast" u mnie wystarczylo ustawic zworki jako:
JP13: **-
JP14: **-
Jak ktos ma ochote sprwdzic to byloby milo - ja nie mam dyskow zebye
je poswiecic na testy :)

Tak przy okazji - czy wiecie moze jak wlaczyc w setupie 4-way Memory Interlave?
Widzialem w binarce biosu ze taka opcja istnieje ale nigdzie
nie moge tego odnalezc w setupie?

No i na koniec takie pytanie - dlaczego via nazwala swoj chipset KT133?
Przeciez afaik jego pierwsza wersja pozwalala na prace tylko z
czestotliwoscia FSB 100MHz?

Pozdrawiam,

                                Krzysztof Oledzki

--