Nagrywarka + plyta glowna = KONFLIKT :((((

Autor: Piotrek (piotrek_at_skrzynka.pl)
Data: Fri 19 Oct 2001 - 07:45:05 MET DST

<<Resend>> :)

Witajcie.

Map problem z nagrywarka odkiedy zmienilem plyte glowna.
Nagrywarka CDRW LG 12x8x32. Wczesniej mialem plyte
glowna HotShuttle MVP3, teraz mam HotShuttle AK-31 v2.0.
Dysk twardy (glowny) polaczony jest na oddzielnym kablu
ATA-100 z kontrolerem HDD-0. Nagrywarka wisi razem
z CDROMem na drugim kablu (ATA-33). CDROM to
Toshiba16x (bardzo dobry, szybki i cichy, nawet jak na
dzisiejsze realia, czyta wszystko).

Wczesniej wszystko nagrywalo sie pieknie. Raz na kilkanascie
plytek byl blad, ale to pewnie z powodu plytki nagrywanej.
Teraz po zmianie plyty glownej zadna plytka mi sie jeszcze nie
nagrala - za kazdym razem w tym samym miejscu (po kilkunastu
sekundach) cobym nie nagrywal - konczy sie bufor i plytka
zostaje zniszczona. O co chodzi??? Czemu bufor odrazu prawie
spada do zera??? Zaznaczam ze dzieje sie tak gdy nagrywam
na plytke cos z dysku (z cdromu bezposrenio nie probowalem
jeszcze). Czy trzeba cos zmienic w biosie? W systemie? Moze
inaczej podlaczyc? Czy ta nagrywarka nie jest np ATA-66 bo
wtedy (wiszac na kabli ATA-33) jestem w stanie zrozumiec, ze
na nowej plycie (ktora wykrywa ATA-100 a nie 33) sa w stanie
powstawac jakies bledy.

PS: Dodam tylko ze opcje "DMA" zawsze wylaczalem i wylaczam
we wlasciwosciach cdromu i nagrywarki w systemie.

Pomozcie prosze

Pozdrawiam
Piotrek