Re: DVD ROM Hitachi i DMA

Autor: PeJot (pjsoft_at_poland.com)
Data: Thu 18 Oct 2001 - 18:33:46 MET DST

Użytkownik Grzegorz Kania <grzkania_at_wp.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:9qjv43$blu$1_at_news.tpi.pl...
> Odpowiadam sam sobie :
> Zadałem sobie trochę trudu żeby poszperać w intenecie o tym modelu DVD i
> faktycznie : NIE OBSŁUGUJE ON TRYBU UDMA33, pracuje jedynie w trybie PIO4 -
> czyli moja badziewna płyta mówi prawdę, ale dlaczego ten cztnik podpięty do
> płyty i810 - system Windows twierdzi że napęd działa w trybie DMA ?

Urządzenia działające w trybie PIO4 wspierają także _MultiWord DMA_ 1 (13.3MB/s)
lub 2 (16.6MB/s).
Dla takiego DVD nie ma znaczenia czy działa w UDMA czy w MW-DMA i tak
obciążenie procesora przy odczycie będzie bardzo małe ...

Wystarczy we właściwościach napędu zaznaczyć kwadrat <DMA>
lub zainstalować sterowniki dla IDE z zaznaczoną odpowiednią
opcją.

PeJot