twardziel czy kontroler - problem

Autor: Stanislaw Kepinski (szydas_at_sci.pam.szczecin.pl)
Data: Wed 17 Oct 2001 - 20:09:57 MET DST

Heja!
Mam pewien problem: poniewaz mam stara plyte glowna a nowego twardziela
(seagate barracuda III) kupilem sobie dodatkowy kontroler Ultra ATA 100.
Dziala bardzo przyzwoicie, z malym zastrzezeniem - po kazdym restarcie
kompa, albo po dlugim okresie nieuzywania podlaczony do niego twardziel
znika. Jedynym znanym mi sposobem powtornego go zobaczenia jest
wykorzystanie Menadzera urzadzen - funkcji "znajdz nowy sprzet". Wtedy
okazuje sie, ze dysk jest widziany, "urzadzenie jest sprawne", i moge z
niego normalnie korzystac. OS to Win2000 PL SP2. ZArzadzanie energia w
BIOSie wylaczylem, w Win2000 tez... dalej znika. Poniewaz mam kilka
zaplanowanych zadan, ktore zgrywaja spore ilosci danych o okreslonym
czasie wlasnie na tego twardziela jego znikniecie powoduje strate tych
danych. Czy ktos ma jakies sugestie???
z gory dziekuje
Szydas