DVD ROM Hitachi i DMA

Autor: Grzegorz Kania (grzkania_at_wp.pl)
Data: Wed 17 Oct 2001 - 14:03:03 MET DST

Mam taki problem :
Nie moge wlaczyc trubu DMA dla DVD ROM Hitachi (model GD 2500)
Plyta glówna to "cudowna" PC CHIPS 726 (chipset ALi) i raczej nie jest to
sprawa sterowników w Windowsie (W98SE) bo juz przy inicjacji sprzetu (ramka
jaka pojawia sie przy uruchamianiu komputera) wynika ze tryb UDMA dla DVD
ROM nie jest dostepny (w przypadku dysku twardego wszystko jest OK - UDMA2).
Juz myslalem ze ten model DVD tak ma (czyli nie pracuje w trybie DMA) , ale
po podlaczeniu go do innego komputera (plyta i810) tryb DMA zostaje
uaktywniony (przynajmniej Windows tak pokazuje)

Na moje plycie mam najnowszy (jaki jest na stronie PCCHIPS) BIOS, DVD jest
podlaczone do drugiego kanalu IDE (jako Slave) jako jedyne urzadzenie.

Jaka moze byc przyczyna tego "zjawiska", moze kwestia kabla(tasmy). Bardzo
mi na tym zalezy ze wzgledu na mozliwosc ogladania filmów DVD (teraz obraz
skacze, ten sam film ogladany z dysku twardego chodzi plynnie)

Grzesiek.