Re: athlon1.4 vs celek1.2

Autor: Witold Wilk (maniack_at_tychy.com)
Data: Tue 16 Oct 2001 - 21:57:41 MET DST

Niejaki(a) Wojciech Giersz <chektor_at_malenstwo.iinf.polsl.gliwice.pl> w
grupie pl.comp.pecet doznal(a) olsnienia i napisal(a):

> Fakt, ze przeskoczyc legende BXa bedzie Intelowi trudno. Ale z drugiej
> strony nowe chipsety nie sa calkiem zle, bez przesady.

ale ja patrze sie ze strony rowniez _kiedy_ zrobiono jednego i drugiego,
potem je porownuje. i wtedy sie okazuje, ze i440 > i81x praktycznie.
moze tylko ata33 jest obecnie problemem - niektore dyski ida nad tym 33.
jednak proownujac mozliwosci - wychodza ciut gorzej na bx'a lubskarajnie
dobrze dla niego.

dla przykladu:
porownanie ilosci max ramu
agp multiplyer
fsb maksymalne
wiek/mozliwosci

no coz sie okazuje? :)

> Wolisz, zeby od razu sie palil jak niektore inne? ;)

nie ,wole zeby sie wylaczal jak moj :P

> Tez sie zdziwilem -- podejrzewam, ze Abit, jak to zwykle u tej firmy bywa,
> cos nakombinowal, zeby obejsc to ograniczenie. Lub jest to zwyczajny
> przypadek.

przedwczoraj dostalem wezwanie do oszalalej BH6... :) przestala realteka
lubic, dostala 3coma 509b i sie uspokoila (a realtek jest 100%
sprawny)... abi widzocznie nie lubi shitu ;>

> Hm, nie jestem na biezaco z chipsetami Intela, wiec bede strzelal: i850?
> i840? i860?

pod coppermine dual? :P no wiem, bierzmy mlotek w technologii 0.5kg i
pakujemy wpierw dwa koperki na siebie, potem do plyty. no i rdram do
tego... ;)

> Trudno sie dziwic -- Coppermine z zegarem 2GHz raczej nie wyglada na
> mozliwe do wyprodukowania, zas P4 z takim taktowaniem chociaz dobrze w
> reklamie wyglada :)

tak, tylko, ze realnie to jest 1ghz ;P albo 500mhz... a wydajnoscuiowo
sa na bardzo zblizonym poziomie, cielaki na tualatinie dochodza do 1.6
(12x133) i wyzej, teraz - gdzie jest swistak? intel nie wypusci
coppermine, bo chce widziec willametta wszedzie, bo internet ma byc
szybszy... ;>

> Ogolnie dziwna plyta -- aczkolwiek imho nieco lepsza od Abita SA6, pomimo
> kilku nieprzyjemnych cech, ktore moze nie przeszkadzaja w normalnym
> uzytkowaniu, ale draznia traktowaniem usera jak glupka (np. wymuszanie
> AGPx2 zamiast x4 przy FSB>133MHz, albo brakiem mozliwosci uzycia FSB

takich fsb to nie testowalem, natomiast troszke mnie wkurzylo, ze
pamieci infineona chodzace cl2_at_133 na tym cl2_at_133 na nim NIE chcialy
chodzic. swistak polega na tym, ze na d750_at_1000 (fsb100->133) chodzily
cl 2 z najbardziej agresywnymi ustawieniami. na asusie musialem
przestawic jedna opcje na cl3, reszta na cl2... i zmaiast 222 bylo
232... :/ wiem, ze wydajnosciowo bez roznicy, ale niesmak pozostal... a
plyta nic nie wspominala przy starcie, ze z pamieciami problem... moze
akurat taki egzemplarz? bo kosciom infineona to ja ufam :)

--
|__Witold "ManiacK" Wilk <maniack_at_tychy.com>_______+48607397423__|
|__________txt by: Nick - Fallout2 Dev. (Interplay)______________|