Re: Karta na ISA i płyty na VIA KT133

Autor: Piotr C. (piotr_c_at_interia.pl)
Data: Tue 16 Oct 2001 - 18:54:44 MET DST

Użytkownik "znienacka" <znienacka_at_go2.pl> napisał w wiadomości

> de000
A ja mam inny pomysl, nikt na to jakos nie wpadl.
Normalnie w starych kompach bios znajdowal sie pod adresem F0000 - FFFFF,
natomiast D0000 - EFFFF bylo wolne (wlasnie dla kart). Natomiast teraz moze
byc roznie. BIOS zdazyl sie rozrosnac z 64KB do 128KB, a ostatnio, np. na
Soltek-u z KT133A do 256KB. Prawdopodobnie nie jest w calosci mapowany po
starcie systemu (jedynie 64K). ALE przy uruchamianiu moze zajmowac cala
przestrzen. Poniewaz komp. startuje po resecie gdzies z Fxxxx, jest to
ostatni z 4 'kawalkow' biosu po 64K. Tak wiec bios (256K) zaczyna sie od
adresu C0000 !!! To pokrywa sie z Twoim adresem!!!) Video ram dla trybu
graficznego jest od A0000, a dla txt - B8000. Z kolei inne nowe plyty, ale
nie az tak nowe maja bios 128 KB - zaczyna sie na E000, wiec powinno
dzialac.

Z innej beczki: akurat Solteka mam w serwisie, ale pamietam ze dzwiek AC97
mial kilka adresow bliskich do omawianych, nie pamietam konkretnie ale
wlasnie byl to obszar kart rozszerzen.

Podsumowujac: sprobuj zmienic na karcie adres, jesli to mozliwe.

pozdrawiam