Re: Mam problem z laptopem

Autor: Darek (agap_at_optonline.net)
Data: Tue 16 Oct 2001 - 05:46:38 MET DST

On Mon, 15 Oct 2001 18:58:32 +0200, "Aleksander Starczewski"
<olekstar_at_wp.pl> wrote:

>Od tygodnia mam problem ze swoim ThinkPadem 560E - trzylatek. Otóż dioda
>syglnalizująca stan baterii cały czas ma kolor bursztynu, wcześniej gdy
>bateria była już naładowana paliła się na zielono. Po odłączeniu zasilania z
>sieci, bateria wytrzymuje jakieś 5-10 sekund pracy?!? (Nawet system nie
>zdąży się załadować). Tydzień temu komp pracował jeszcze 1 godzinę i 15
>minut i tak od razu by się bateria "skopała"?
>Akumulatorek Li-Ion 2,2 Ah oryginalny.
>Czy ktoś się z czymś takim spotkał? Czy może coś się w środku rozłączyło?
>Pozdrawiam i proszę o pomoc
> [...]
bateria zdechla i juz takie sa juz koleje losu hehe
moja do toshiby pocziagnela prawie 2,5 roku co nie jest zlym wynikiem
gdyz technicni od toshiby napisali mi ze ich baterie powinny
wytrzymywac 18 - 24 miesiace
bateria nie skopala sie od razu ale wewnatrz baterii znajduje sie
uklad elektroniczny ktory sprawdza stn baterii i gdy z uplywem czasu
bateria sie starzeje i zaczyna podawac coraz nizsze napiecie to uklady
wewnatrz baterii sprawdzaja czy napiecie znajduje sie w granicach
bezpiecznych dla laptopa i odcinaja napiecie i podaja informacje do
zasilacza aby rozpoczac ladowanie
to co wystepuje u ciebie to ostatnie drgawki przed kompletna smiercia
baterii. za jakis czas zolta lampka bedzie sie palila tylko przez
kilka minut i bedzie gasla - to sygnal z baterii do zasilacza aby nie
ladowac gdyz nic to nie da
pisza wszedzie ze baterii li-ion powinny wytrzymac okolo 1000 cykli
3 lata to akutat tyle i my z reguly mamy baterie zawsze w laptopach,
nawet gdy uzywamy zasilaczy sieciowych
ps mozesz sprobowac zresetowac wewnetrzny ulkad zasilajacy w laptopie
wyciagnij baterie i odepnij zasilacz wewnetrzny na kilkanascie godzin
i gdy to nie pomoze to na 99% jest czas na nowa baterie i 1% ze padl
wewnetrzny zasilacz w laptopie, lepiej zeby nie gdyz taka naprawa jest
duzo drozsza niz nowa bateria