Re: laptop i gniazdo sam.

Autor: Darek (agap_at_optonline.net)
Data: Tue 16 Oct 2001 - 05:28:29 MET DST

On Mon, 15 Oct 2001 15:23:11 +0200, "Gajo" <gajo_at_go2.pl> wrote:

>"Darek" <agap_at_optonline.net> wrote in message

>samochodowego,
>
>chodzi i o jak najtansze rozwiazanie, czy mozesz podac jakies szczegoly jak
>to zrobic.czy nie moge wymienic wtyczek?

problem to ze nie wszystkie laptopy pracuja na 12v np moja toshiba
tecra 8000 dostaje z zasilacza 15v, wiec samo zasilanie 12v voltami
pewnie nie wystarczy a gdyby nawet komputer pociagnal to moze
spowodowac to uszkodzenie bateri od laptopa ktora powinna byc ladowana
odpowiednim napieciem.
ponadto odpowiedni zasilacz samochodowy ma wbudowane filtry i powinien
zabezpieczyc laptopa przed przepieciami czy wachaniami napiecia -
wyobraz sobie bezposrednie podpiecie laptopa do gniazda zapalniczki
i uzycie rozrusznika w tym czasie. sadze za nie wszystkie latopy
wytrzymaja taka probe
uzycie przetwornicy powinno byc tanszym rozwiazaniemm choc mniej
wygadnym, ale niejako przy okazji bedziesz mogl uzyc inne urzadzenia
elektryczne np maly telewizor itp