Przegrzewanie DDRów?

Autor: VipeR (viper_at_demo.pl)
Data: Tue 16 Oct 2001 - 00:16:17 MET DST

Już pisałem jakiś czas temu w poście "za dużo RAMU", od kilku dni pracowałem
nad nowym
komputerem, jest kilka problemów, jestem ciekaw co o nich sądzicie:

1. Jak pisałem wcześniej, procek jest chłodzony idealnie. Jednak mam obawy,
że to
przez ogólną temp. w obudowie (3 HDD Deskstary (RAID(0) na dwóch) +
GF2GTSPro +
Athlon 1,4 dla przypomnienia - czujnik pokazuje ok 55 st, tyle co probek)
lub nadmiernym
ciepłem wydzielanym na DDRach. Ale do rzeczy. Gdy wkładam 1-2 kości 256 MB
DDR,
system (win 2000) jest stabilny. Problem pojawia się jedynie przy
testach/grach obsługujących
skomplikowane modele 3d (np. potwór w demie 3dmarka2001 czy Max w Max
Payne) - siatka
tych obiektów jakby rozpadała się. Co ciekawe, gdy skieruję mój podłogowy
wentylator (sic!) na
część płyty z DDRami i dyskami twardymi, problem znika. Dochodzę więc do
wniosku, że to
przez nadmiernie wydzielane ciepło - tylko czego? No i jak się pozbyć tego
problemu, czy warto
zamontować jakiś cooler nad dyskami?

2. Większe problemy pojawiają się przy wkładaniu kolejnych kości 256 DDR
Kingstona. Przy
1 GB Ramu system bardzo często się zawiesza. Kości są na pewno sprawne,
testowałem
je niezależnie i parami, działały bez zarzutu. Co ciekawe, przy maksymalnych
obrotach
podlogowego wiatraka winda zawiesza sie znacznie rzadziej, nawet przy duzym
obciazeniu.

dzieki za wszelkie sugestie,

pozdr,

VipeR

PS. Jak juz doszliscie do tego miejsca to moze wiecie co poradzic na problem
w poscie z modemem :)