Re: Zle podlaczylem USB i spalilem zasilacz drukarki?

Autor: Stanisław Łyjak (lyjak_s_at_ata-int.com.pl)
Data: Mon 15 Oct 2001 - 16:42:19 MET DST

| Podłączyłem 2 wtyczki które składają się z pięciu kabelków o kolorach w
kolejności: czerwony, biały,
| zielony, czarny błyszczący, czarny matowy. Na wtyczkach przy czerwonym
kabelku znajduje się mała
| strzałeczka. Podłączyłem w ten sposób, iż czerwony kabelek (ze
strzałeczką) podłączyłem zaczynając
| od 1 pina na płycie głównej, czyli odwrotnie niż poprzednim razem (kiedy
spaliłem drukarkę). Czy tym
| razem podłączyłem dobrze? Innej możliwości nie ma ale pytam aby się
upewnić. Drukarka wróci pewnie
| za kilka dni i nie wiem czy znowu eksperymentować, czy też korzystać z
kabla LPT.
| Dziękuję za pomoc
| HETMAN_

Strzałeczka na wtyczce oznacza pin 1. Jeśli sie dobrze prztjrzysz okolicy
pinów na płycie głownej, powinieneś znależć wskazówkę, który z pinów ma
numer 1. Będzie to nadrukowany numer lub np. kwadracik, strzałeczka czy
jakiekolwiek inne wyróżnienie jednego z końców złącza.Bądź czujny, drugi raż
Ci prawdopodbnie serwis nie uzna tej samej reklamacji!
Stranisław