Klawiatura multimedialna - regulacja głośności

Autor: Zbyszek T. (zbyszek_at_gd.home.pl)
Data: Sun 14 Oct 2001 - 21:53:34 MET DST

Witam

Chciałbym się poradzić, jaką (z tych niedrogich, przewodowych) klawiaturę
multimedialną wybrać. Zależy mi w zasadzie tylko na skutecznie i w każdej
sytuacji działających przyciskach do regulacji głośności. Cała rzecz
sprowadza się oczywiście tylko do sterownika, ale chyba różni producenci
dają bardzo różne programy? Regulacja głośności musi działać z mikserem
karty SoundBlaster Live! (CreativeMixer'em, nie systemowym głośniczkiem,
który mam wyłączony) w każdej sytuacji, również w grach. Poza tym sterownik
musi działać pod WinME i najlepiej żeby nie zajmował zbyt wiele. Idealnym
dla mnie rozwiązaniem byłby sterownik, który zastępuje systemowy driver
klawiatury, a nie proteza, która siedzi w trayu. Poza tym nie mógłby się
żreć z funkcją Suspend-To-RAM (mało prawdopodobne, ale chyba możliwe).
Widział ktoś coś takiego? ;-) Wiem, że spore mam wymagania, ale zależy mi
tak na tej regulacji, ponieważ możliwości sprzętowego sterowania głośnością
praktycznie nie mam, ale Alt-Tab podczas gry (dobrze, jeżeli w ogóle
zadziała), a następnie manewrowanie programowym suwakiem to nie jest wygodny
sposób. W poprzednim komputerze zamontowałem sobie dwa przyciski
głośniej-ciszej w zaślepce 3,5" i podłączyłem przewodem do karty muzycznej
(jest odpowiednie złącze). Było to bardzo wygodne ale teraz niestety nie mam
gdzie zamontować tych przycisków. A może są jakieś niezależne programy
umożliwiające zdefiniowanie globalnego skrótu do głośności? Albo jeszcze
inaczej: może program dedykowany dla jakiejś multimedialnej klawiatury można
uruchomić też na zwykłej i skonfigurować kombinację typu
Klawisz_Windows-cośtam?
Z góry dziękuję za odpowiedź.