Problem z uruchomieniem komputera

Autor: Wojtek Urban (urbanwojtek_at_wp.pl)
Data: Sun 14 Oct 2001 - 09:40:37 MET DST

Witam,

Jestem totalnym komputerowym laikiem a mam teraz bardzo poważny problem.
Otóż nie mogę uruchomić komputera. Wygląda to tak, że po wciśnięciu
przycisku "power" słyszę jedynie jak zaczyna chodzić chłodzenie procesora, a
nic się na ekranie nie pojawia. Poza tym na obudowie mam trzy diody. Jedna
odnosi się do zasilania, druga dotyczy chyba czegoś takiego jak "turbo", a
trzecia (według moich wcześniejszych spostrzeżeń) prawdopodobnie pracy dysku
twardego. I właśnie po wciśnięciu przycisku zasilania ta dioda nieprzerwanie
się świeci (wcześniej, gdy komputer działał normalnie ona gasła zaraz po
włączeniu po czym następował dalszy proces uruchamiania sprzętu). Doszło
teraz do tego, że muszę ze 20 razy włączać i wyłączać sprzęt, aż wreszcie
coś tam w środku zaskoczy tak jak trzeba i wtedy mogę coś robić. Ale jak
przychodzi wyłączyć komputer, problem znów się pojawia przy następnej
próbie. Ten mój komputer, z tego co się orientuję jest oparty na starej
płycie głównej firmy LuckyStar 440TX, pamięci ma 32MB, dysk twardy ma
pojemność 4GB. Zapomniałem jeszcze o jednym. Po właczeniu (gdy to się w
końcu uda) przed rozpoczęciem uruchomienia systemu operacyjnego na ekranie
pojawia się jakiś komunikat dotyczący czegoś takiego jak CMOS - invalid -
defaults loaded - czyli coś jakby błąd CMOS-ustawienia domyślne
zainstalowane. Co to może być? Jak sobie z tym wszystkim poradzić? Od czego
zacząć? Bedę bardzo wdzięczny za wszelką pomoc.

Pozdrawiam,
Wojtek
wojtek_at_idn.org.pl