Re: przelotka COM 9 pin <-> PS/2 - jak zachęcić mysz do działania?

Autor: Harrison Bergeron (harrison.bergeron_at_hoga.pl)
Data: Sat 13 Oct 2001 - 02:18:32 MET DST

> Słyszałem dwie wersje od różnych speców: jeden powiedział, że są różne
> przelotki do różnych myszek, i po prostu ta moja nie działa poprawnie z
moją
> myszą na porcie - musiałaby być specjalna do tego typu myszy.
> Drugi rzekł, że gdzieś, kiedyś, od kogoś słyszał, że trzeba w przelotce
> zewrzeć któryś pin do masy i wtedy pójdzie, ale nie pamiętał szczegółów.

Gniazdo PS/2 do myszki (na płycie komputera) to prawie ten sam COM szeregowy
co dawniej. Najbardziej istotna zmiana to zmiana mechaniczna, ma inny
kształt. Podstawowe sygnały elektryczne pozostały.

Sprawdź czy przejściówka myszy realizuje takie oto połączenia:
żeński d-sub 9 pinowy <-> żeński mini-din 6 pinowy
5-3
2-2
3-6
7-4
6-5

Najprawdopodobniej brakuje tego ostatniego wymienionego połączenia.

I jeszcze jedna sprawa. To nie jest przelotka tylko przejściówka.
(Przelotka to jest np. w cyfrowych tunerach satelitarnych do tunera
satelitarnego analogowego w celu podłączenia jednego konwertera do obu
tunerów jednocześnie. Albo w magnetowidach dla we/wy antenowego.)

CU

--
H.B.