Re: sieć osiedlowa ???

Autor: Witold Wilk (maniack_at_tychy.com)
Data: Fri 12 Oct 2001 - 15:17:18 MET DST

Niejaki(a) Wojciech <qla13_at_poczta.onet.pl> w grupie pl.comp.pecet doznal
(a) olsnienia i napisal(a):
> Jestem zainteresowany stworzeniem internetowej sieci osiedlowej
> na warunkach koleżeńskich. Chciałbym to zrobić tak, aby koszty
> instalacji oraz stałe koszty abonamentu były możliwie niskie.
> Proszę o odpowiedź osoby, które już się czymś takim zajmowały.
> 1. Czy warto ?

tak. ja mam okolo 20 osob, jeszcze sie dolacza kolejnych i miesiecznie
za 1.6mbit/s bedzie 50zet na osobe...

> 2. Jak to się ma od strony prawnej ?

jak w blokach - zgosda spoldzielni (ajk maja jakies waty - straszysz
telewizja... ;) ), jak domki jednorodzinne, lub wlasnosciowe - no to
inicjatywa mieszkancow, nie potrzeba na to zadnych zgod

> 3. Jakie są orientacyjne koszty ?

a tutaj to musisz dokladnie podac gdzie mieszkasz, ile ludzi jest w
obrebie np. 300metrow...

> 4. Ilu musiałbym znaleźć chętnych ?

na sdi to 4 wystarczy. na lepsze lacze to powyzej 15 warto miec (jak
mialbys w bloku 100, to macie lacze do polpaku 2mbit/s i chodzi pieknie,
za kilkanscie zlotych na miesiac. im wiecej ludzi tym lepiej :)) ).

--
|__Witold "ManiacK" Wilk <maniack_at_tychy.com>_______+48607397423__|
|______________txt by: Telekomunikacja Polska S.A._______________|