Re: Dlaczego moja Baraccuda skrzypi ???

Autor: GL (grendel_at_go2.pl)
Data: Thu 11 Oct 2001 - 22:25:40 MET DST

On Thu, 11 Oct 2001 18:12:43 GMT, "R.B." <robert.bargiel_at_pandora.be>
wrote:

>Kilka miesiecy temu Windows zawiesil mi sie i musialem formatowac. Program z
>CD Win98 mowil, ze dysk uszkodzony i klops. Wsadzilom ten DOS disk z IBM.
>Zrobil partycje format i dysk jest jak nowy, powiem wiecej lepszy jak nowy.
>Cichy, nie defragmentuje sie tak szybko jak poprzednio. Odpukac oby tak
>dalej.

To proste - walnęły Ci sektory - dysk zgłasza błędy, nie startuje, nie
mówiąc już o ładowaniu systemu operacyjnego. Po odpaleniu programu
diagnostycznego (czasami pomaga nawet dłuższa zabawa dfiskiem i
formatem) uszkodzone sektory są blokowane i "zastępowane" zapasowymi
sektorami, które są najczęściej zarezerwowane na tę okoliczność.
Pozornie wszystko wporzo - działa jak dawniej. Ale nie zmienia to
faktu, że sektory padły. Przeżyłem coś takiego z dyskiem Fujitsu.

Grendel