Re: cable select w HDD

Autor: Miroslaw Kwasniak (pisz_do_mnie_na_mirek.kwasniak_at_dionizos.zind.ikem.pwr.wroc.pl)
Data: Thu 11 Oct 2001 - 10:12:51 MET DST

DooMiniK <bachus20_at_poczta.wp.pl> wrote:
D>Agent "Blesso" <blesso_at_friko6.onet.pl> donosi:

D>Teoretycznie przy Cable Select kontroler sam zadecyduje, który
D>napęd będzie jako Master a który jako Slave;

Kontroler nie ma nic tu do rzeczy, tzn. wybiera sobie to kontroler, ale
urządzenia (HDD,CD), a nie ten na płycie głównej.

D>dość często to nie działa

A miałeś kiedykolwiek w ręku kabel do "cable select", bo ja w Polsce ani
razu nie widziałem. A na zwykłym z definicji nie działa :)

D>(ale sprawdza się przy podłączaniu do jedej taśmy CD-ROMu i HDD).

Co działa góra w 70%, a często CD raz działa, a raz nie. Połowę kłopotów z
CD u znajomych rozwiązałem przez prawidłowe ustawienie master/slave :)

Mirek