jaki monitor/karta graficzna?

Autor: vertigo (vertigo2k_at_poczta.fm)
Data: Tue 09 Oct 2001 - 17:33:07 MET DST

Ostatnio stanęłem przed kwestią kupna monitora, i komputera, a w zasadzie to
dwóch całych zestawów, i teraz kwestia jest następująca, myślałem o
monitorze 19'' i już prawie jestem pewien ze będzie to Flatron 915+ (ze
względu na dość dobre parametry, nie aż tak wygórowaną cenę - chcę wydać na
monitor coś koło 2000PLN, i to że ma wejścia BNC). Być może nie jestem
ekspertem w tej dziedzinie (i liczę na was) ale troche irytuje mnie brak
wiedzy sprzedawców na ten temat, w związku z tym mam do was parę pytań. Aha,
chcę zaznaczyć jeszcze, że komputery te nie będą wykorzystywane do grania
więc nie zależy mi na jakichś superszybkich akceleratorach dla graczy, jeden
z nich ma słuzyć studentce architektury (jakieś programy CAD, no i czasem
coś innego mniej wymagającego sprzętowo), powiedzmy zastosowania
półprofesjonalne (stacja z jednym monitorem)

1. Czy Flatron 915+ i 995+ mają te same kineskopy czy jest to zupełnie coś
innego, wprawdzie parametry typu odświerzanie mają różne ale wcale nie jest
to wiążące
2. Czy przy wyborze monitora powinienem się bardziej przejmować wielkością
plamki, czy też może częstotliwościami odświeżania (pewnie jednym i drugim
,he)
3. Wpadła mi też w ręce ulotka Samsunga i tu pytanie czym róznią się
kineskopy zastosowane w modelach SM900NF, SM900IFT i SM950p+ (czy on jest
też płaski?), który lepszy, a może lepszy niż Flatron 915+
4. Czy faktycznie złacza BNC duzo dają jeśli chodzi o obraz (oczywiście
stosując odpowiedni kabelek :)) i gdzie to wyjdzie (przy jakich
zastosowaniach), czy skóra jest warta wyprawki
5. Sprzedawcy w sklepach radzili wziąść karty ATI lub Matroxa (karty te nie
schodzą ponizej trzystu coś złotych), ale tak się zastanawiałem czy ma to
znaczenie skoro i tak wszystkie z dostępnych na rynku kart możliwościami
przewyższają możliwości najlepszych monitorów zarówno rozdzielczościami jak
i częstotliwościami odświeżania (nawet te najtańsze no może nie będę to
mówił Vancie) czy nie warto po prostu wziąść tańszą (np. Nvidia RIVA TNT-2
M64 32 MB za 159PLN) i po sprawie..
6. Jeszcze jedna kwestia, drugi komputer ma byc do domu, i będzie pracować
na nim m.in. moja mama, ale ma ona dość słaby wzrok, a i tak w pracy siedzi
gdzieś 8 godzin, a czasem i więcej przed monitorem, czy zamiast kupować
jakąś całkiem niezłą 19tkę za ok 2000 PLN, kupić jakiś monitor LCD za te
pieniądze co o tym sądziciemoże więcej pożytku bedzie z takiego monitora?

uff to juz chyba wszystko przynajmniej na razie, za wszystkie odpowiedzi z
góry dziękuję i pozdrawiam
Krzysiek Marciniak