Re: TEAC 516EB - halasuje i wolno sie zbiera,...

Autor: kony (kony_at_ii.uj.edu.pl)
Data: Tue 09 Oct 2001 - 14:27:49 MET DST

Witam,

> No to na pewno :) Bo w ten sposób wymuszasz PIO zamiast DMA.

> Albo PIO, albo maksymalny DMA. Jeśli ustawisz maksymalny DMA, to jeśli
> w BIOSie masz włączone UDMA to będzie UDMA, a jeśli wyłączone --
> -- będzie MW-DMA. I o to właśnie chodzi :)

U mnie niestety to nie dziala. Wyglada na to, ze windows 2000 zupelnie
ignoruje
ustawienie biosu. Tzn. nie zaleznie od tego czy w biosie udma jest
enabled czy
disabled (oraz od tego ktory try PIO jest ustawiony) windowsy zawsze
kieruja sie
wlasnymi ustawieniami tj. albo PIO albo UDMA (konfigurowane w
HARDWARE/IDE);

Moze jakas zmiana w rejestrach 2000 - wymuszenie trybu DMA zamiast UDMA?

Acha, plyta: AOpen AX6BC, (BIOS ver., z czerwca 2000 - najswierzszy jaki
jest)
Nagrywarka: TEAC 516EB

kony