Re: Mysz PS2-->COM nie działa

Autor: Stefan Z. (stefcioz_at_poczta.onet.pl)
Data: Mon 08 Oct 2001 - 22:47:58 MET DST

Użytkownik Krzysztof Pawleta <pawletak_at_poczta.onet.pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:3BBCDC1C.8D54D316_at_poczta.onet.pl...

[...]

> Przede wszystkim inne napięcia:
> - PS2 to TTL: "0"=0..1V; "1"=3,5..5V
> - COM to +12V i -12V (ale nigdy nie wiem, które to "0", a które to
"1")

RS232:
"1" = od (-2,5V) do (-12V)
"0" = od 2,5V do 12V
(Tudziez uklon w strone Sebastiana Bialego, z ktorym pozarlem sie
jakis rok temu o poziomy PS2 i COM. :-) Chyba juz zmadrzalem).
Tak wiec (teoretycznie = w mysl standardu) COM to nie +/-12V, ale
calkiem szeroki zakres napiec i stad pewnie rozbieznosci w plytach gl,
nadajnikach itp..

> P.S. Ale czasem taka mysz działa z przejściówką -> warunki:
> - przejściówka MUSI dostosowywać sygnały (czyli powinna zawierać
np.
> MAX232)
> - DRV MUSI to obsłużyć (np. Logitech'y czasem tak da się zmusić do
pracy)

Mi sie udalo zmusic A4Tech PS/2 WWW15 do pracy na COM, ale ze zmiana
plyty glownej sterownik zaczal zwieszac winde.

Pozdrawiam!
Stefan Z.