Re: Warstwa antyodblaskowa

Autor: Robert P. (loreena_at_obywatel.pl)
Data: Mon 08 Oct 2001 - 19:16:04 MET DST

Użytkownik "oleey" <oleey_at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> Witam grupowiczow!
> Mam takie (moze troche glupie) pytanie. W jaki sposob sprawdzic czy na
> kineskopie monitora jest warstwa antyodblaskowa? Wiem, wiem - popatrzec
> czy odblaskuje :) Chodzi mi o to czy da sie sprawdzic czy sie nie starla
> (np. przez czyszczenie ekranu jakims plynem). Czy jest w ogole mozliwe
> jej starcie przez zwykle czyszczenie ekranu?
>
> Pozdrawiam, OleeY
> -------------------------------
> Tomasz Olejniczak
> e-mail: oleey_at_poczta.onet.pl
> #GG: 1314413

Widze, ze otrzymales duzo odpowiedzi na Twojego posta, ale jak do tej pory
nic konkretnego.

1/ Mysli sie kolega, ktory twierdzi, ze trudno jest zmyc warstwe
antyrefleksyjna z kineskopu (szczotka druciana , plyn do szorowania wanien),
wystarczy zwykly plyn do szyb i po warstwie (tak sie stalo z NECiem wymytym
prze sprzataczke w mojej firmie)

2/ Warstawa jest na zewnetrznej powierzchni kineskopu, a nie wewnatrz szkla

3/ mozna ja zobaczyc patrzac na powierzchnie kineskopu pod roznymi katami,
jesli widac fioletowoniebieska poswiate, to warstawa jest.

4/ Warstawa jest podobna do tej w okularach, ale proces technologiczny jest
inny. Tzn z oklularow warstwa nie zmyje sie plynem do szyb, wrecz przeciwnie
jest on zalecany do czyszczenia okularow.

to tyle, pozdrawiam i radze myc powierzchnie kineskopu tylko przeznaczonymi
do tego celu plynami

Robert P.