Re: ECSK7S5A + Atlon 1.4

Autor: Jacek (jacckkee_at_poczta.onet.pl)
Data: Mon 08 Oct 2001 - 10:15:36 MET DST

> Nabylem ostatnio ECSK7S5A oraz Atlona 1,4
> Czy spotkal sie ktos z problem, ze po 15 minutach pracy komputer po
> wylaczeniu nie chce sie wlaczyc ?
> Ruszaja zasilacz i dyski ale monitor nie wstaje (jakby nie bylo sygnalu
od
> k.grafiki)
> Musze odczekac chwile .... po jakims czasie rusza wszystko ok...
> Mam zasilacz 230 watowy oraz G_force 256 DDR.
> Moze ktos wie jak rozwiazac ten problem ?
> Rob

Co do plyt ECS. Mialem ostatnio podobny problem zwiazany z tym, ze po pewnym
czasie dzialania komp wieszal mi sie bez zadnej przyczyny. W sumie jakas
byla, bo robil to czesciej przy wiekszym obciazeniu. Niech wszyscy zauwaza
na umieszczenie gniazd pamieci na tych plytach. Sa obok gniazda procesora.
Jezeli cooler ma taka konstrukcje, ze gorace powitrze wydmuchuje wprost na
pamieci powod jest oczywisty. Moj Spire (ten z miedziana wkladka) swoje
zadanie chlodzenia spelnial az za dobrze i to w taki sposob, ze troche
przypiekal te pamieci i zwis gotowy. Rozwiazanie. Umiescic pamieci w
najdalszym banku i dodatkowo czyms odgrodzic kierujac gorace powietrze do
gory. Mozna to zrobic np. tasma od kontrolera CD-DVD ktory to nosnik
najczesciej jest na gorze obudowy. Wszelkie inne metody odgrodzenia sa
oczywiscie dopuszczalne. Zjadlem troche nerwow na tym problemie. Praktycznie
sprawdzalem wszystkie elementy kompa. Do niczego sensownego nie moglem
dojsc. Az w koncu proste, ale za to bardzo skuteczne rozwiazanie. Jezeli
ktos w ten sposob rozwiaze problemy z plytami ECS to bardzo dobrze, bo w
gruncie rzeczy za swoja cene sa to niezle plyty. (ECS K7S5A +Athlon 1.2
266).
PZDR Jacek.