TEAC 516EB - halasuje i wolno sie zbiera,...

Autor: kony (kony_at_ii.uj.edu.pl)
Data: Fri 05 Oct 2001 - 09:14:21 MET DST

Witam grupe,

od bardzo niedawna jestem posiadaczem TEAC 516E,

a dokladniej moje sytuacja wyglada nastepujaco:
IDE0: Caviar Prestige 60GB + wspomniany TEAC 516EB,
IDE1: (stary ale jary CD) Hitachi 7930 + Caviar 2.1GB.

Wszystko na AOpen AX6BC pod katrola w2k, service pack 2.
TEAC firmware w wersji 1.0B

Przesylanie dzwieku do karty z TEAC odbywa sie cyfrowo,
z Hitachi kabelkiem analogowym.

Pierwszy problem, pytanie:
-> po wlozeniu cd audio do TEAC'a on zaczna halasowac (jednostajnie
buczec).
Rozpedza sie tak, ze staje sie halasliwy, krotko mowiac z przyjemnosc
ze sluchania muzyki nici. (W tym momecie jeszcze nie probuje jej
odtwarzac).

-> odtwarzanie muzyki, halas spada w miare odtwarania kolejnych
scierzek,
no to bym jeszcze zrozumial -> ale dla czego taki halas na poczatku?

A co ciekawe, jak przelacze w systemie przesyl danych z cyfrowego na
analogowy
we wspomnianym TEAC'u to coprawda przy wlozeniu plytka sie rozkreca jak
glupia,
ale przy odtwarzaniu czego kolwiek predkosc spada i juz nie halasuje.

Nastepna ciekawostka:
po zripowaniu kilku sciezek z plyty cd audio na wspomnianym TEAC'u,
odtwarzanie cyfrowe cd audio przebiega cicho, tak jak nalezy. Why??

Drugi problem, pytanie:
-> subiektywnie rzecz biorac, po wlozeniu plytki z danymi TEAC dosc
wolno sie zbiera.
Przeczytanie zawartosci plytki (od wlozenia plytki
do mometu kiedy mozna wylistowac katalog) zabiera mu dwa razy wiecej
czasu niz
poczciwemu Hitachi 7930, a wydaje sie, ze powinno to dzialac szybciej.

Reasumujac:

Mam wrazenie ze drivery windows 2k nie najlepiej radza sobie z dwoma CD,
jednym nowym i jednym starym (np. po zainstalowaniu TEAC, w opcjach
dla Hitachi pojawila sie mozliwosc przysylu cyfrowego danych - czego ten
poczciwy
CD nigdy nie potrafil <poprzednio bylo to wyszarzone w w2k>).

albo

moj egzemplarz TEAC 516 EB jest jakis taki feralny, sam nie wiem czy
gonic do
sklepu i wymieniac, czy dac sie na spokoj.

Konrad Kulakowski