Re: Mercury KOB 815EP FSX

Autor: Krzysztof Kucharski (szpunk_at_priv.onet.pl)
Data: Thu 04 Oct 2001 - 20:31:25 MET DST

Użytkownik Roman Rumian <rumian_at_agh.edu.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3BBC3C12.4BE8176A_at_agh.edu.pl...

[...]
> czy ta plyta to dobry zamiennik ECS P6IPA ?
[...]

Na początek mała uwaga: mój Kobian to model 815e FSX. A jakieś
bliższe info n.t. tego ECS-a ?
Mam Kobiana w jednym ze swoich PC-tów. IMHO - relacja cena /
możliwości jedna z lepszych na rynku. Podobną mają chyba tylko
produkty DFI.

W moim Kobianie napotkałem tylko jeden problem - po zainstalowaniu
Intel Ultra ATA Storage Driver, wersja 6.0 były "małe" problemy.
Otóż jakiekolwiek odwołanie do właściwości multimedialnych
CD-ROM-a powodowało twardy BSOD :-((. Np.: odtwarzanie płyt
CD-Audio, próby uruchomienia różnych odtwarzaczy / nagrywarek
audio, odpalenie Nero lub WinOnCD. Początkowo podejrzewałem driver
do Audio AC'97 (Avance Logic). Skąd takie podejrzenie - otóż na
IRQ12 siedziały cztery "sztuki" - AC'97, BT878 dla Audio i dla
Video oraz jakiś zasób systemowy.
Okazało się, że AC'97 niczemu nie jest winna, tylko ten p.......y
sterownika Intela. Po jego odinstalowaniu system pracuje "bez
przerw i usterek" :-). Da się np. we właściwościach HDD
"zaptaszyć" DMA, co było niemożliwe w przypadku zastosowania
intelowskiego "patentu".
Acha, proszę nie mylić tego sterownika (Intel Ultra ATA Storage
Driver) z patchem ! To są całkiem różne pakiety.

Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski

P.S. Chętnie wysłucham opinii innych użytkowników płyt na 815e.
Ale to już chyba raczej na priv.