Re: duze dyski

Autor: Van_Tomas (tomassek_at_poland.com)
Data: Thu 04 Oct 2001 - 14:49:42 MET DST

Użytkownik <harston_at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> czy ktos moze opisac zagadnienie zwiazane z problemem obslugi duzych
dyskow
> przez starsze komputery?
> i czy plyta MSI (nie pamietam modelu) na slot1 (celeron300A) poprawnie
> bedzie obslugiwac dysk 20GB? (czy aktualizacja BIOSu moze jakos pomoc?)

    Powiem co udalo mi sie zmajstrowac - nie wiem jak ale dziala i to
najwazniejsze ;))) W pewnym sensie pewne obejscie tej magicznej granicy.
Jedyne co to musisz miec szczescie i trafic na taka plyte, ktora po
podlaczeniu duzego hdd nie zawiesza sie przy starcie a bootuje sie i widzi
8gb (bo sa 2 rodzaje - u jednych jest natychmiastowy zwis systemu a u 2
spokojnie acz tylko 8gb).
    A wiec mialem kompa znajomego ktory kupil hdd 20gb. Po podlaczeniu
okazalo sie ze niestety ale widac tylko 8GB :/. Po ogledzinach biosu
zauwazylismy, ze parametry dysku w stylu sektory, glowice itp sa prawidlowo
detektowane przez bios ale ten uparcie widzi tylko 8gb. No to zalozylismy
partycje 8GB na tym kompie, wykrecilismy hdd i poszlismy do 2 kompa ktory
widzial duze dyski i zagospodarowalismy reszte dysku zakladajac partycje
12gb ;)). Wrocilismy zpowrotem... odpalamy dysk... detekcja hdd 8gb...
system sie ladnie bootuje... wpisujemy d:... heheh no i mamy 2 partycje
:))))) I tak juz zostalo do dzis i caly czas dziala - czyli znajomy ma dysk
zdetektowany przez bios na 8gb ale ma 2 partycje 8 i 12 gb co daje mu jego
20gb :))). I takim to prostym sposobem bez zadnych powaznych inwestycji
finansowych ma to czego oczekiwal.
Sprobuj - moze tobie tez sie uda... A moze ktos robil cos takiego jak my ?
Albo ma inny patent nie opierajacy sie na oprogramowaniu w stylu "wzdrive"
Caviara i innych ?

Pozdrawiam Van_Tomas