Re: 2 karty sieciowe + kabel krosowany = problemy

Autor: Kacper Pleszkun (dzejpi_at_elektrownia-lagisza.com.pl)
Data: Thu 04 Oct 2001 - 07:07:02 MET DST

Robert Wiśniewski <rwisniew.nospam_at_priv.onet.pl> napisal(a):

> G***o prawda, nie ma sensu przeplatac brazowej i niebieskiej pary, sa
> nieuzywane.
> Zreszta jest to niezgodne ze standardami. EIA/TIA 568A.

I tak, i nie. Fakt, w kolejności kolorków walnąłem babola, ale pisałem
ją z pamięci. Zgodna z normą to:
pom.-biały, pom., biało-niebieski, zielony, biało-zielony, niebieski,
biało-brązowy, brązowy. Wspomniane przez Ciebie pary są zazwyczaj
nieużywane, ale lepiej je też przepleść - uzyskujemy kabelek
uniwersalny, działający też dla T4 (ktoś jeszcze tego używa?).

> Robert W

Pozdrawiam
Kacper