Re: SOCKET 478, 423 PYTANKO

Autor: Z. Sokolowski (zdzislaw.sokolowski_at_liwest.at)
Data: Wed 31 Oct 2001 - 20:30:24 MET

> Może mi ktoś wytłumaczyć jaka jest różnica miądzy tymi gniazdami(płytami,
> procesorami wchodzącymi w te gniazda)?
> Jeżeli mam składać komputer ( P 4 1,4 )to które gniazdo wybrać.

Pierwsze P4 CPU byly wykonane na socket 423 , MB do tych CPU mialy ( maja)
chipset Intel 850 i funkcjonuja tylko
z drogimi pamieciami typu RIMM np: Asus P4T.

Od stosunkowo niedawna Intel produkuje P4 na socket 478 przystosowane do
pracy z pamieciami typu RIMM
 i plytami z chipsetem I 850 np: Asus P4TE i z pamieciami typu SDRAM -
wtedy plyta ma chipset I 845 np:
Asus P4B.
Oczywiscie socket 478 jest teraz aktualny.

Zdzislaw