Re: Uziemienie komputera

Autor: Klaudiusz (fatla_at_post.pl)
Data: Tue 30 Oct 2001 - 13:47:25 MET

> Nie polecam podłączenia polca pod "0" mnie to kosztowało jakieś 1000 PLN
tzn są
> to koszty serwisu po awarii: spalony elementy w wzmacniaczu Pionier
(model:705)
> i radio Pionier (m:305) cale szczęście nie wiedząć czemu CD Pioniera
ocalał na
> szczęście też komputera nie zdążyłem podłączyć.
> Obecnie nie wykożystuję bolca wogóle na obódowie, z tyłu czuć lekkie
napięcie
> bo delikatnie kopie kiedy podłącam minijack do wierzy.

> [...]
to znaczy ze masz zle dobrane zabezpieczenie obwodu gniaz, bo jesli wszystko
bylo by zgodnie ze sztuka inzynierska to by nic sie nie stalo. No coz w
naszym 'pieknym' kraju kazdy sie zna na pradzie.
A kopie Cie dlatego ze masz gdzies uplywy na izolacji przewodow lub jakis
uplyw na urzadzeniach podlaczonych do tego obwodu. Sprawdz wszystkie
odbiorniki w mieszkaniu oraz zrob pomiary impedancji petli zwarcia oraz
pomiary rezystancji izolacji. Moze sie okazac ze twoja instalacja
elektryczna jest do wymiany - jesli aluminiowa to w 80% do wymiany.

Klaudiusz