Re: Uziemienie komputera

Autor: Ozdzinski Marcin (mozdzins_at_server.nzs.pw.edu.pl)
Data: Mon 29 Oct 2001 - 17:49:12 MET

Radek <radek_at_kon.pl> wrote:

> Prosze o pomoc w nastepujacej sprawie:
> - czy obudowa komputera musi byc uziemiona
(np. przez dodatkowy przewod miedzy obudowa a rura od kaloryfera),
jesli w gniazdku nie ma przewodu uziemiania ?

Wedlug mnie musi.Ladunki elektrostatyczne powinny miec swobodna droge
odplywu.Ponadto zasilacz 220 V potrafi zabic :(
Jesli nie ma kolka uziemiajacego to zmien gniazdko i polacz bolec z zerowym
przewodem(moze masz juz instalacje 3 przewodowa tylko nie jest wykorzystana
???).Rury kaloryfera lepiej nie ruszaj :))

> - jesli w sieci maja miejca przepiecia i duze wachania napiecia ma to
wplyw na prace i stabilnosc komputera i
czy nalezy w tym wypadku zainstalowac (jesli tak to jaki)
stabilizator napiecia ?

Duze wahania moga miec wplyw na prace komputera i napiecia wychodzace z
zasilacza a ponadto sa niekorzystne dla monitora. Spora czesc UPS-ow ma dosc
dobre stabilizatory.Ewentualnie dobra listwa przeciwprzepieciowa ale ona nie
chroni przed wahaniami napiecia
Pozdrawiam